Kormányrögzítő csavarok
Kormányrögzítő csavarokat Weiss Manfréd kerékpárokba nagyjából a 30-as évek végéig - 40-es évek elejéig szereltek.Ezt követően eltűnik ez az apró alkatrész a hazai kerékpárgyártásból.Feltehetőleg két féle kormányrögzítő volt használatban, a Normál s a jóval nagyobb méretű Extra-Super.
A Normál rögzítők esetén eltérhet a széleken s az előlapon található csíkok ,rovátkák száma -iránya.E mintabeli eltérés feltételezhetően adott korszakra határolja be e kis alkatrész használatát , de sajnos ezt ma pontosan meghatározni még nem lehetséges.
A jóval nagyobb méretű , és a normáltól megjelenésében is jelentősen eltérő Extra-Super rögzítő , a katonai kerékpárok jellemző alkatrésze.Ez mellett "Segédmotoros kerékpároknál" is ezt a kormányrögzítőt használták , amely mindössze a bevonatban tért el a katonainál használttól.Segédmotorral ellátott kerékpároknál nikkeles, vagy krómos , katonai bicikliknél feketített megoldással találkozhatunk. Az egyszerűbb "taposó kerékpároknál" használt kisebb méretű normál rögzítő esetén a nikkeles és a krómos bevonat volt a jellemző.
Néhány nagyon régi WM roncs esetében előkerült egy a "Normál rögzítőtől" formájában jelentősen eltérő,a korai PUCH biciklik kormányrögzítőjére nagyon emlékeztető rögzítőcsavar,de biztonsággal ma még nem lehet azt állítani, hogy ez is valóban WM alkatrész.
|